|
|
24 Mart 2008 Pazartesi 06:59
|
Yaşam
|
Bir bardak biranın kalbe faydası varmış
ABD’de yapılan bir araştırma, biranın "en sağlıklı içki" tahtındaki şarabın yerini zorlayacağını gösterdi.
Alkol tüketimiyle ilgili yapılan araştırmanın sonucuna göre, düzenli olarak günde 1-2 bardak bira içen kişilerde kalp krizi riski azalıyor.
California Üniversitesi’nin Gıda Teknolojisi Bölümü’yle Boston Tıp Fakültesi uzmanlarının katıldığı araştırmada bira içenlerin içmeyenlere göre yüzde 30-35 oranında daha az kalp krizi riskine yakalandıkları ortaya çıktı.
Prof. Charlie Bamforth, "Şarabın yıllardan beri kalbe iyi geldiği söylenir. Bira da bunu hak ediyor. Özellikle yaşlanmanın etkisiyle ortaya çıkan birtakım sorunlarda makul miktarda tüketilen bira sağlığa iyi geliyor. Ancak insanlar araştırmamızın sonucundan, bira insanlara ilaç gibi geliyor sonucunu çıkarmasın" dedi.
Biranın içindeki bileşenler sayesinde kötü kolesterol LDL’i düşürüp pıhtılaşma tehlikesini azaltarak kalp krizi riskinden koruduğu belirtildi.
Dünyanın ''La Diva Turca'' olarak alkışladığı 20. yüzyılın en büyük divalarından Leyla Gencer'in külleri, Dolmabahçe açıklarında düzenlenen törenle İstanbul Boğazı'nın sularına bırakıldı.
Uluslararası Bilgi İşlem Federasyonu (Intersteno) tarafından bu yıl 6.'sı düzenlenen 2008 Dünya İnternet Şampiyonası'nda Türkiye, 1'i rekor olmak üzere toplam 6 birincilik elde etti.
Müjde Ar, NTV'deki programında Kraliçeyle ilgili espri yapayım derken nasıl gaf yaptı?
Japon firması Triumph güneş enerjisini biriktirerek cep telefonu şarj etmeye yetecek kadar elektrik üreten "Solar Power Bra" adlı sutyen üretti.
Yunanistan’da 9 yaşındaki bir kız çocuğunun, ana rahmindeyken ölen ikiz kardeşini karnında taşıdığı ortaya çıktı.
Sanat yaşamı boyunca La Diva Turca olarak da anılan dünyaca ünlü soprano Leyla Gencer’in külleri, İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı Genel Müdürü Görgün Taner eşliğinde İstanbul’a getirildi.
|