|
|
04 Mayıs 2007 Cuma 09:53
|
Yaşam
|
Bira beyni küçültüyor
BİRA İÇMEYİ "FAZLACA" SEVENLERE BİR İYİ, BİR DE KÖTÜ HABER
ABD'nin Massachusetts eyaletindeki Wellesley College tarafından yapılan bir araştırmada haftada 7 bardak bira içmenin beynin küçülmesine neden olduğu ortaya çıktı. Orta yaş ve üstü 1839 kişi üzerinde yapılan araştırmada, haftada en az 7 bardak bira içen deneklerin beyinlerinin bira içmeyenlere oranla yüzde 1.6 oranda küçüldüğü tespit edildi. Bu oranın çok ciddi olduğunu belirten bilim adamları, yaşlanma sürecinde bile beyindeki küçülmenin yılda sadece binde 19 olduğunu ifade etti.
Günde 2 kadeh şarap içmenin de beyinde benzer etkiye sahip olduğu belirtildi. Ayrıca beyinde bira kullanımına bağlı küçülmenin kadınlarda erkeklere oranla daha fazla olduğu da görüldü. Bilim adamları, beyindeki alkole bağlı küçülmenin sara hastalığı ve bunamaya kapı araladığını belirtirken, aşırıya kaçmayan tüketimin kalp için yararlı olacağını ifade ettiler.
Avustralyalı bira markası Foster's ile Queensland Üniversitesi uzmanlarının ortak çalışmaları sonucunda biradan enerji elde edildi. Bira üretimi sonrası kalan atık suda yer alan şekerin bir bakteri aracılığıyla yok edilmesi sonucu enerji elde edildiği belirtildi. Ortalama 2 kilovat enerji üreten bir bira bataryasının, farklı endüstrilere uyarlanabileceği ifade edildi.
OSMANTAN ERKIR'A YAPTIĞI, 'MAKYAJSIZIM, BAS GAZA' UYARISI DA İŞE YARAMADI
Kardeşi DJ Berna ile Mango’nun partisine katılan Bilge sabaha kadar çılgınlar gibi eğlendi.
KAMERA ARKASI GÖRÜNTÜLERİ, MANKENLİK YAPMANIN HİÇ DE KOLAY OLMADIĞINI SİZE GÖSTERECEK
CEYLAN ‘Bir Daha Mı’ adlı yeni albümü için kamera karşına geçti.
BU KEZ GÜZEL KADINLARIN ÜZERLERİNE ÇEŞİTLİ BÖCEKLER YERLEŞTİRİLDİ
50 Yaşındaki dünyaca ünlü pop starı Michael Jackson, The Sun gazetesinin haberine göre, Los Angeles'te düzenlenen bir seremonide Kur'an-ı Kerim'e olan bağlılığı üzerine yemin etti.
|