|
|
14 Nisan 2008 Pazartesi 12:31
|
Yaşam
|
MEME KANSERİ RİSKİ İLE ALKOL TÜKETİMİ ARASINDA BAĞLANTI bulundu
ABD'de yapılan geniş çaplı bir araştırmanın sonucunda, kadınlarda menopoz sonrası yaygın olan meme kanseri riski ile alkol tüketimi arasında bağlantı kuruldu.
Araştırmayı yapan ekibin lideri Ulusal Kanser Kurumundan Jasmine Lew, yaptığı açıklamada, 184 binden fazla kadından alınan veriler üzerinde yapılan analizlerin, "içmenin yaşlı kadınlar için meme kanseri riskini artırdığını ortaya koyan" üç büyük araştırmadan en büyüğü olduğunu kaydetti.
Günde bir ila iki küçük kadeh alkol alan kadınların memelerinde hormona duyarlı tümör gelişme ihtimalinin yüzde 32 oranında olduğu bulundu. Günde üç ya da daha fazla kadehin ise bu riski yüzde 51 oranında artırdığı belirlendi.
Lew, Amerikan Kanser Araştırmaları Birliği toplantısında araştırma hakkında bilgi verirken, alkolün hangi türü olursa olsun bu riskin apaçık olduğunu ifade etti.
Çalışmalarının sonuçlarının, alkolün östrojen metabolizmasına müdahalesinin kanser riskini artırdığı teorisini doğruladığını belirten Lew, bu konuda kamu sağlığı alanında tavsiyelerde bulunmak için henüz erken olduğunu söyledi. Lew, kadınların, risk faktörlerinin belirlenmesi için doktorlarıyla konuşmaları gerektiğini kaydetti.
|
Yorumlar |
|
ELİF AKSOY
-
14.04.2008 14:38
|
|
Bu bağlantı yıllar önce zaten kurulmuştu. Yeni bir haber değil.
|
NTV spor spikeri Burcu Esmersoy, eski eşi için tedbir kararı çıkartmaya karar verdi.
'Kurtlar Vadisi Pusu'nun kadrosuna Polat Alemdar'ın aklını başından alan güzel rolüyle dahil olan Hatice Şendil'in, gerçekte de Necati Şaşmaz ile aşk yaşadığı öğrenildi.
Taksici almaktan vazgeçti ve gaza basınca Aysun Kayacı'nın sevgilisi Ozan Sevindik, otomobilin altında sürüklendi.
Dün kalbi duran ve yaşam destek ünitesinden çıkarılan Serhan Şeşen yarın toprağa verilecek.
Altı aylık bir araştırmanın sonucunda doğa harikası Dalyan’daki İztuzu Plajı "Avrupa’nın En İyi Açık Alanı" ilan edildi
ABD’li aktör Patrick Swayze (56), ölümün eşiğinde olduğuna dair çıkan haberleri yalanladı.
|