|
|
10 Ocak 2007 Çarşamba 12:38
|
Yaşam
|
Çaya süt eklemek doğru değil
Alman araştırmacıların yaptığı bir araştırma, çaya süt eklemenin, çayın kalbe olan yararlı etkisini azalttığını ortaya koydu.
Araştırmacıların farelerde ve bir grup denek üzerinde yaptıkları araştırma, siyah çayın belirgin olarak damarların genişlemesini sağladığını ancak bu etkinin çaya süt eklendiğinde azaldığını gösterdi.
Sağlıklı 16 kadına sıcak su, süt eklenmiş çay, sütsüz çay içirildi ve damara etkileri ultrasonla gözlendi. Doktorlardan Mario Lorenz, “suya oranla çayın kan akışını artırarak damarların rahatlama veya genişleme kapasitesini önemli oranda artırdığını ancak süt eklenmiş çayın bu biyolojik etkiyi engellediğini” söyledi.
Araştırmaya göre bunun nedeni sütteki kazein proteininin çayla karışması durumunda çayda bulunan kateçin maddesinin yoğunluğunun azalması. Kardiyolog Verena Stangl da bu sonuçların, çaya süt ekleme alışkanlığının olduğu İngiltere'de, çayın kalp hastalıkları üzerindeki olumlu etkilerinin neden az olduğunu gösterebileceğini belirtti.
VE BU İCADIN BAŞINDA DA GOOGLE'IN PATRONUNUN KARISI VAR
Google geçtiğimiz günlerde yaptığı bir yenilikle, kullanıcıların arama sonuçlarını istedikleri gibi düzenleyebilmesini sağlayan bir sistem geliştirdi.
Time’ın yılın buluşları listesinde asıl yıldız, 4 numaradaki Hulu.com. NBC ve Murdoch ortaklığıyla bu yıl kurulan bir internet sitesi.
Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğünce düzenlenen Sayısal Loto'nun bu haftaki çekilişi yapıldı. Kazandıran numaralar; 3, 10, 26, 28, 39 ve 47 olarak belirlendi.
Tüm dünyada albümleri 100 milyondan fazla satan Amerikalı hard rock grubu Guns N’Roses’ın 15 yılı aşkın zamandır beklenen albümü sonunda, grubun sosyalleşme sitesi MySpace’teki sayfasından yayımlanmay
|