|
|
17 Ocak 2007 Çarşamba 14:42
|
Yaşam
|
Amerikalılar bir kısım insanı geleneksel lokantada yedirdiler; bir başka kısmını fast food'a gönderdiler; VE...
Fastfood türü yiyeceklerin şişmanlattığı yeni bir araştırmayla daha güçlü şekilde kanıtlandı.
Kuzey Carolina Üniversitesi'nden Dr. Barry Popkin ile ekibi, yaklaşık 3400 kişi üzerinde uzun süreli bir araştırma yaptı.
Araştırmacılar, fastfood lokantaları ile geleneksel lokantalarda yenen yemeklerin etkisini saptamak için, araştırmanın 7. ve 10. yıllarında, araştırmaya katılan kişilerin yeme alışkanlıklarına (geleneksel ve fastfood lokantaları) ve vücut kütle endekslerine (VKE) baktılar.
American Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan araştırmada, daha çok fastfood türü gıdalarla beslenenlerin VKE'lerinin daha fazla olduğu saptandı.
Araştırmanın 7. yılında, haftada yenilen her fazladan fastfood yemeğinin VKE'nin 0,13 puan artmasına yol açtığı, 10. yılda ise haftada yenilen her fazladan fastfood'un VKE'nin 0,24 puan artmasına sebep olduğu belirlendi.
Bununla birlikte araştırmacılar, geleneksel lokantalarda yenen yemeklerle VKE artışı arasında bağlantı bulamadılar.
Popkin, yaptıkları araştırmanın ne kadar çok fastfood türü yiyecekler yenilirse o kadar çok kilo alındığını kanıtladığını söyledi.
VE BU İCADIN BAŞINDA DA GOOGLE'IN PATRONUNUN KARISI VAR
Google geçtiğimiz günlerde yaptığı bir yenilikle, kullanıcıların arama sonuçlarını istedikleri gibi düzenleyebilmesini sağlayan bir sistem geliştirdi.
Time’ın yılın buluşları listesinde asıl yıldız, 4 numaradaki Hulu.com. NBC ve Murdoch ortaklığıyla bu yıl kurulan bir internet sitesi.
Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğünce düzenlenen Sayısal Loto'nun bu haftaki çekilişi yapıldı. Kazandıran numaralar; 3, 10, 26, 28, 39 ve 47 olarak belirlendi.
Tüm dünyada albümleri 100 milyondan fazla satan Amerikalı hard rock grubu Guns N’Roses’ın 15 yılı aşkın zamandır beklenen albümü sonunda, grubun sosyalleşme sitesi MySpace’teki sayfasından yayımlanmay
|